U bent hier
N-VA Beernem lanceert tijdens bedrijvenbezoek zes nieuwe, economische speerpunten !
Op zaterdag 24 februari 2018 trok een ruime delegatie van N-VA Beernem op bedrijvenbezoek naar het nieuwe Bedrijventerrein Oost. De N-VA bezocht daarbij twee verschillende ondernemingen: bouwbedrijf BVBA Vankersschaever-Verhelst en het hoogtechnologische Ikologik. Tijdens de bedrijfsbezoeken lanceerde de partij haar zes speerpunten op vlak van lokale economie waarmee het op 14 oktober naar de kiezer stapt.
Realisaties
De voorbije jaren wist N-VA Beernem op economisch vlak de broodnodige verandering te realiseren. Onder het bewind van Schepen van Lokale Economie Barbara Vandenbrande verschillende nieuwe zaken gerealiseerd.
Barbara Vandenbrande: “ Zo werd er in Bedrijventerrein Oost maar liefst 8 hectare extra industrieterrein gerealiseerd en is er daardoor plaats voor 27 nieuwe ondernemingen. Met ons Commercieel Strategisch Plan werden de verschillende handelskernen duidelijk in kaart gebracht. Het succesvolle project Visit Beernem zorgde voor de realisatie van de Beernemse cadeaubon, de Joynkaart en de welkomstbox voor nieuwe inwoners. Als ondersteuning voor onze horecazaken was er de Beernemse horecagids, de fietsroute ‘Happen en Trappen’ en de nieuwe waaier met Beernemse streekproducten. Netwerken is en blijft cruciaal voor ondernemers en daarom organiseerden we de Bizz-avonden, de Bizz-awards en ook de eerste jobbeurs in Beernem. We organiseerden verschillende workshops rond e-commerce en lanceerden met Handel & Wandel en het foodtruckfestival twee nieuwe evenementen”.
Speerpunten
Ook in de toekomst kan de Beernemse ondernemer rekenen op de N-VA. De partij wil het beleid dat ondernemerschap aanmoedigt ook de komende jaren verder zetten. Eerste Schepen en N-VA-lijsttrekker Gijs Degrande: “ We willen lokale ondernemers maximaal kansen blijven bieden. En we doen dat met zes duidelijke speerpunten. Ten eerste willen we klanten blijven activeren om te komen winkelen in onze gemeente. We bouwen daarbij verder op het commercieel strategisch plan. Ten tweede zetten we in op versnelde digitalisering van onze dienstverlening en op administratieve vereenvoudiging. Ondernemers moeten op ons digitaal loket snel en eenvoudig aanvragen kunnen indienen. Ten derde nemen we het initiatief om bedrijventerreinenmanagement op te starten en maken we werk van structurele samenwerking tussen ondernemingen op onze bedrijventerreinen”.
Het vierde speerpunt is een winkelkernversterkend beleid waarbij de kernwinkelgebieden worden afgebakend en waarbij de focus ligt op een maximale invulling commerciële panden in die kernen. Daarbij wordt werk gemaakt van een evenwichtige mix van handel, horeca en diensten in combinatie met andere functies zoals wonen, vrije tijd en openbaar groen. De vijfde peiler situeert zich volgende Gijs Degrande op vlak van horeca en toerisme. “ We willen toeristische arrangementen uitwerken in samenwerking met de lokale toeristische actoren en willen hierbij ook de horeca betrekken. Het laatste en zesde speerpunt focust zich op de bereikbaarheid van Beernem. Leefbare kernen zijn vlot blot bereikbare kernen en dat gebeurt dankzij een slim en doordacht mobiliteitsbeleid. We zetten hierbij in op alle vervoersmiddelen en weren de auto niet zomaar uit het centrum”.